Forum www.onesky.fora.pl Strona Główna www.onesky.fora.pl
Forum wirtualnych linii lotniczych One Sky Alliance (FSAirlines.net)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Malowania
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.onesky.fora.pl Strona Główna -> Flota
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBK

PostWysłany: Wto 15:40, 23 Lut 2010    Temat postu:

stajnia Project opensky. Dzieje się jak mocno przybliżę, jak się oddala to się poprawia, tak jak to widać na fotkach.

Aaa teraz mam już Paint.net'a i jak chce otworzyc plik Fuselage.psd to błąd ze strony Paint.net'a o złym formacie. Jeżeli otworze to DXTBmp'em i zrobię "send to editor" to się otworzy, ale tylko jako jedna warstwa z napisem. PROJECT OPENSKY


Ostatnio zmieniony przez paweł.kalinowski dnia Wto 15:42, 23 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Wto 15:45, 23 Lut 2010    Temat postu:

Problem z tym, że na fotkach widzę dwa razy mocno rozmyte tekstury Smile

Ale jeżeli po przybliżeniu a następnie oddaleniu się w całości naprawia, to malowanie jest OK, tak się czasem niestety robi, nie wiem dlaczego.

Edit: Paint.net chyba nie obsługuje .psd


Ostatnio zmieniony przez Piotr Pomienski dnia Wto 15:45, 23 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBK

PostWysłany: Wto 15:48, 23 Lut 2010    Temat postu:

Hmmm coś szybko naskrobie i zobaczę jak teraz wyjdzie. Piotrku nie pamiętasz jakie kolory służą w naszych malowaniach ? (kody html mogą być) Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Wto 15:49, 23 Lut 2010    Temat postu:

Oczywiście, że pamiętam:
Czerwień - 8a1e1e
Srebrny - cdcdcd
Napisy robię kolorem zupełnie białym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBK

PostWysłany: Wto 15:50, 23 Lut 2010    Temat postu:

Thx
EDIT:
Jednak nic nie pomogło, dalej jest takie brzydkie. Przypomniało mi się że jak próbowałem przerobić malowanie z innej linii to problemu nie było. Problem jest jak wybieram warstwy do malowania.
Załączam pliki z teksturami które przerobiłem
[link widoczny dla zalogowanych]
Możesz Piotrek sprawdzić, gdzie jest błąd ?
plik zawiera:
1. lewa strona (gimp z warstwami)
2. lewa strona (gimp doposowany do białych textur z warstwami )
3. os767v4fuse1_t lewa strona malowania gotowa textura
4. os767v4fuse1_ts alpha chanel


Ostatnio zmieniony przez paweł.kalinowski dnia Wto 17:02, 23 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBK

PostWysłany: Wto 18:23, 23 Lut 2010    Temat postu:

Jakieś rady ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Wto 18:26, 23 Lut 2010    Temat postu:

Sorry, nie zauważyłem edita.
Za 2.5 minuty ściągnę plik z Rapidshare (teraz tyle trzeba czekać), zobaczę i dam znać.
Edit: 4.5 minuty się zrobiło...
Edit: 6.5...
Edit: 8.5... k****, wrzuć to gdzieś indziej, nie mam cierpliwości do RS.
Edit: 14.5... RS się robi naprawdę bezczelny, zmusza do wykupienia premium
Edit: WIELKIE DZIĘKI Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Piotr Pomienski dnia Wto 18:38, 23 Lut 2010, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBK

PostWysłany: Wto 18:32, 23 Lut 2010    Temat postu:

Poczekamy Smile
Edit:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez paweł.kalinowski dnia Wto 18:37, 23 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Wto 18:41, 23 Lut 2010    Temat postu:

OK, już widzę gdzie leży potencjalny problem.
Alpha musi być czarno-biała. Robisz to w DXTBMP przez Alpha -> Create Alpha Template. Potem jeszcze musisz dać "Invert Alpha", a potem wysyłasz do edytora i robisz jasność.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBK

PostWysłany: Wto 18:49, 23 Lut 2010    Temat postu:

Ten plik os767v4fuse1_ts to jest stąd:
... Potem znowu dajesz alpha, tym razem "export alpha channel". Zapisujesz to gdzieś (tak, żebyś potem znalazł). Otwierasz to Gimpem (DXTBMP NIE ZAMYKASZ). Ustawiasz jasność "na oko", tak, żeby wszystko było w miarę jasne. Czasami trzeba dać na przykład trzy razy po +120 jasności. Można też zmniejszyć kontrast. Jak skończyłeś, zapisujesz. ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Wto 19:10, 23 Lut 2010    Temat postu:

OK, wytłumaczę wszystko po kolei z tą alphą.
1. DXTBMP, otwieramy plik z pociętym już malowaniem.
2. Dajemy alpha -> create alpha template
3. Dajemy alpha -> invert alpha
4. Teraz albo:
- alpha -> send alpha to editor
albo alpha -> export alpha, zapisujemy, otwieramy np. Gimpem
5. W gimpie ustawiamy jasność (żeby było jasnoszare)
6. Teraz jeżeli daliśmy send to editor to:
- zapisujemy w gimpie (zapisz, nie zapisz jako)
- w DXTBMP dajemy alpha -> refresh alpha
albo, jeżeli wyeksportowaliśmy alphę to
- zapisujemy gimpem
- w DXTBMP dajemy import alpha i otwieramy pliczek z alphą

Po tych wszystkich etapach alpha (sama alpha) powinna wyglądać tak (kontrast -40, jasność 2x -127, 1x -60):
[link widoczny dla zalogowanych]

A DXTBMP po wczytaniu obrobionej alphy tak (za wyjątkiem loading file Very Happy):
[link widoczny dla zalogowanych]

Potem tylko save as -> extended bitmap -> 32 bit extended 888 (albo DXT3, ale będzie gorsza jakość, choć lepsze FPS).

Masz tutaj paczkę zwrotną z gotową lewą stroną malowania (z alphą): [link widoczny dla zalogowanych]

PS. Sorry za dziwny format ekranu na screenach, ale wszystko robię na netbooku. Wcale nie są takie bezużyteczne w celach innych niż net. Malowanie PMDG 747X w całości powstał na takim sprzęcie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBK

PostWysłany: Wto 19:40, 23 Lut 2010    Temat postu:

Sprawdzałeś u siebie jak to wygląda ?
U mnie nadal tak na zbliżeniu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Edit:
-rozmyte napisy okna i te nie realne kolory, nie tak jak na texturach


Ostatnio zmieniony przez paweł.kalinowski dnia Wto 19:42, 23 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Wto 19:55, 23 Lut 2010    Temat postu:

Nie mam jak sprawdzić dzisiaj.

Zrób tak - przybliż się baaaaaardzo mocno (dużo mocniej niż tak). Potem się oddal i zobacz, czy jest lepiej. Jak nie będzie lepiej, to nie mam pojęcia o co chodzi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBK

PostWysłany: Wto 19:57, 23 Lut 2010    Temat postu:

Nie działa sprawdzałem. Poniżej jest textura silnika od Zoom'a i jej nic nie dolega. Problem nie rozwiązany Confused

Edit:
Ale i tak wielkie dzięki za pomoc Wink


Ostatnio zmieniony przez paweł.kalinowski dnia Wto 19:58, 23 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBK

PostWysłany: Wto 22:01, 23 Lut 2010    Temat postu:

Nie zgadniesz co okazało się przyczyną Laughing
Dopasowane textury zapisałem jako .bmp 32 bit. Następnie wrzuciłem to do DXTBmp i zrobiłem od razu save as->extended bitmap->extended 32bit 888-8. Odpalam FS i wszystko pięknie, dopiero na przybliżeniu do blachy widać zagięcia. Jest jakieś wyjaśnienie tego ? Cool [/b]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Śro 17:16, 24 Lut 2010    Temat postu:

Czyli, że zrobiłeś tekstury bez alphy i działa?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBK

PostWysłany: Śro 17:25, 24 Lut 2010    Temat postu:

Tak, i nawet działa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Śro 17:35, 24 Lut 2010    Temat postu:

Malowanie bez alphy będzie działać, ale nie będzie się błyszczeć, chyba, że model zrobiony jest tak, że bierze alphę z innego pliku (tak jak w 747X).

Najważniejsze, że działa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBK

PostWysłany: Pią 22:16, 05 Mar 2010    Temat postu:

Po dniowym przeglądzie A w VABB oprócz procedur serwisowych B767 SP-OIB dostał nowe malowanie:

Z bazy Air India
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

kołowanie na VIDP
[link widoczny dla zalogowanych]

zjazd z pasa 11 w VIDP
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Pią 22:28, 05 Mar 2010    Temat postu:

Miałem dzisiaj interesującego gościa w LUX:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zakładam, że to to nowe Q400...
Zdjęcie robiłem na szybko telefonem, sorry za jakość Very Happy

A teraz na serio - rzeczy do poprawki:
1. Wymazać tą cholerną czarną linię
2. Poprawić malowanie na silnikach
3. Dodać więcej alphy.
Teraz to taka powiedzmy 'beta'. Najprawdopodobniej będzie gotowe jutro wieczorem albo w niedzielę po południu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:31, 05 Mar 2010    Temat postu:

Piotrek, oficjalnie przyznaję, że Twoje malowanie jest milion razy lepsze niż moje Smile Nie umiem tego robić i muszę się z tym pogodzić. A tę czarną linię wystarczy że wyłączysz warstwę, bo ona jest w osobnej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Pią 22:35, 05 Mar 2010    Temat postu:

Dziękuję za miłe słowa Smile

Twoje malowanie nie było wcale złe jak na pierwszy raz. Ja nie wymyślam już nic nowego - po prostu się trzymam określonego schematu i wychodzi przeważnie dobrze Smile

Edit: Aha, samolot ma na razie fikcyjną rejestrację LX-QXX, ale zmienię na tą brytyjską.


Ostatnio zmieniony przez Piotr Pomienski dnia Pią 22:39, 05 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:46, 05 Mar 2010    Temat postu:

Poczekaj, nie zmieniaj, właśnie nie wiedziałem, jaką dać rejestrację. Myślałem, że i tak będzie na dłuższą metę stacjonował u Ciebie w LUX, więc może mieć luksemburskie znaki. Choć pewnie podatki wyższe Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Pią 22:56, 05 Mar 2010    Temat postu:

Luksemburg jest rajem podatkowym, więc raczej niższe Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Nie 11:00, 07 Mar 2010    Temat postu:

Poprawiłem malowanie do Premier Aircraft Design Q400. Nie udało mi się tylko naprawić malowania przy mocowaniu skrzydła (pół jest czerwone, pół srebrne).

Nie sprawdzałem, jak to wygląda po poprawkach, więc daję w ciemno:
[link widoczny dla zalogowanych]
Instrukcja w paczce (po angielsku).

Najprawdopodobniej jeszcze dzisiaj dam screeny.

Edit: Zgodnie z obietnicą:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Piotr Pomienski dnia Nie 13:26, 07 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.onesky.fora.pl Strona Główna -> Flota Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następny
Strona 9 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin