Forum www.onesky.fora.pl Strona Główna www.onesky.fora.pl
Forum wirtualnych linii lotniczych One Sky Alliance (FSAirlines.net)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lot próbny
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.onesky.fora.pl Strona Główna -> Inne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer



Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:37, 22 Mar 2010    Temat postu: Lot próbny

Na początek witam wszystkich Smile
Dziś dostałem TR na próbny lot B738. Mam prośbę. Możecie mi wytłumaczyć, krok po kroku, co zrobić, żeby ten lot wykonać? Co prawda próbowałem coś zdziałać własnymi siłami, ale po zarezerwowaniu lotu i włączeniu FSA, wyskakuje mi "FSUIPC: 4200 [needed: 4300]", a w dodatku "wrong airport", chociaż w planie lotu wybrałem EPWA-EPKK, czyli tak, jak miało być. Z góry dziękuję za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Pon 21:57, 22 Mar 2010    Temat postu:

Masz stare FSUIPC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:05, 22 Mar 2010    Temat postu:

Musisz pobrać nowe FSUIPC z netu (wersja free), to rozwiąże też problem "wrong airport".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid.nawrocki
Drugi Oficer



Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPGD

PostWysłany: Wto 16:28, 23 Mar 2010    Temat postu:

Pobierasz FSUIPC z tej strony : [link widoczny dla zalogowanych] i instalujesz go w swoim FSie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer



Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 23:18, 23 Mar 2010    Temat postu:

Ok, dzięki za pomoc, wszystko ładnie zadziałało.

Jestem już po pierwszym locie testowym. Cóż...nie wypadł za różowo Sad Zaledwie 85%...
Wyskoczyły mi 3 karniaki:
- światła lądowania wyłączone poniżej 1000ft. Pojawiło mi się to jeszcze przed startem. To oznacza, że muszę je włączyć już jak kołuję?
- zbyt wysoka prędkość poniżej FL100. Jaka jest dopuszczalna? Wystartowałem na pełnej mocy silników i informacja ta pojawiła mi się jeszcze zanim zdążyłem schować podwozie. Jak w takim razie robić take-off, żeby jej nie przekroczyć?
- parking brakes. Tu jasna sprawa. Zapomniałem... Embarassed

Ponadto moja gafa...z nieznajomości FSA zalałem Benia pod korek Rolling Eyes Będzie to miało jakieś konsekwencje?

Mam jeszcze pytanie nie dotyczące już tego pierwszego lotu. Skąd mogę pobrać dobre AI Traffic? W pierwszej kolejności chciałbym LOT, ale reszta linii (a zwłaszcza europejskich) jak najbardziej również pożądana Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej.lipinski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:37, 23 Mar 2010    Temat postu:

Instrukcja się kłania. Prędkość dopuszczalna w FSA to 250 kn IAS poniżej FL100.
Zalanie samolotu do pełna kosztuje. Gdyby to był normalny lot linie straciłyby mnóstwo pieniędzy. Na szczęście loty TR nie są brane pod uwagę.

Przy okazji, zauważyłem że latasz na FSX. Ta wersja symulatora nie potrzebuje FSUIPC ani podobnych dodatków. Flight Tracker łączy się z nią bezpośrednio.


Ostatnio zmieniony przez maciej.lipinski dnia Wto 23:38, 23 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer



Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 23:42, 23 Mar 2010    Temat postu:

W takim razie jak wyliczyć, ile trzeba zalać? I jak zbić bezpiecznie prędkość przy starcie, jeśli za szybko rośnie, skoro oderwałem maszynę przy 160 kt?

A widzisz. Mi jednak wykazało błąd po włączeniu symulatora. Nic to...teraz już wszystko śmiga.

PS. Do tego pytania odnośnie AI dołącze jeszcze kolejne. Skąd ściągnęliście E170, MD11 i B763? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer



Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 2:40, 24 Mar 2010    Temat postu:

I po drugim locie treningowym. I znowu 85%... Tym razem jeden karniak, ale konkretny - wlałem za mało paliwa. Wszystko byłoby dobrze, gdybym nie musiał przejść na drugi krąg przy lądowaniu w Warszawie, bo przede mną siadał Baron i dogoniłem go przed samym pasem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Śro 6:58, 24 Mar 2010    Temat postu:

Proste rozwiązanie - pauza, kompresja razy 8, ruch się kasuje, wracamy do x1 i wznawiamy lot. Choć wczoraj i tak musiałem robić g/a.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:21, 24 Mar 2010    Temat postu:

Albo alternatywnie na prostej wyłączasz traffic i włączasz z powrotem już na pasie.
Co do AI - ja polecam paczkę Morten's AI Traffic, jest do ściągnięcia z torrentów (legalnie!). Kompilacja setek linii, choć wymaga mocnego procka na niektórych lotniskach. Ale jak FSX Ci śmiga, to Morten też powinien. Jest całkiem aktualny, złoty LOT już jest np.

Co do paliwa. Możesz poszukać w necie fuel plannerów (temu z FS'a za bardzo bym nie ufał), alternatywnie dla B738 możesz przyjąc 3500kg/godzinę lotu. To jest wyliczenie z dużym zapasem, nawet przy wietrze w pysk, go-aroundach i odlocie na zapasowe wystarczy.

Z uwagi na dwie oceny po 85%, prosiłbym jeszcze o dwie próby, ok? Jak potrzebujesz jakiejś pomocy jeszcze, to śmiało pytaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBK

PostWysłany: Śro 9:23, 24 Mar 2010    Temat postu:

maciek.aleksandrowicz napisał:


PS. Do tego pytania odnośnie AI dołącze jeszcze kolejne. Skąd ściągnęliście E170, MD11 i B763? Wink


witam kolegę
MD 11 ze stajni IFDG wersja v 1.5 czy dobry hmmm.... nie widać środka silnika nr 2 lub też od Overland (tym teraz latam) w połączeniu z panelem od ACS jest dobry jak na freeware

B763 ja używam od Project OpenSky, freeware oczywiście, inni mają Level-D

E170 to chyba od Dreamwings (takim latałem) też freeware
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej.lipinski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:18, 24 Mar 2010    Temat postu:

Ja używam E170 od Wilco. Nie jest darmowy, ale fajny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer



Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 15:54, 24 Mar 2010    Temat postu:

Ok, wykonam jeszcze 2 loty treningowe Smile Postaram się teraz już niczego nie sknocić.

Dzięki Panowie, poszukam tych maszynek Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer



Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 20:23, 26 Mar 2010    Temat postu:

Wykonałem trzeci lot, już lepiej, bo 90%, ale te 2 błędy strasznie głupie. Na zniżaniu zapomniałem o prędkości i po zejściu <10000ft miałem koło 260kt, a po starcie z WAW wyłączyłem światła na 800ft. Obiecuję się skupić podczas lotu powrotnego Smile

Ostatnio zmieniony przez maciek.aleksandrowicz dnia Pią 20:24, 26 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:18, 26 Mar 2010    Temat postu:

Z uwagi na charakter "wykroczeń", jeśli drugi lot będzie na 95% to będzie ok. Tylko nie tankuj pod kurek na przyszły raz Smile I, co prawda FSA client nie do końca jest wiarygodny, ale jeśli faktycznie przywaliłeś w ziemię prawie 1500ft/min, to zabiłeś pasażerów. I siebie pewnie też Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer



Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 22:41, 26 Mar 2010    Temat postu:

dominik.sipinski napisał:
Z uwagi na charakter "wykroczeń", jeśli drugi lot będzie na 95% to będzie ok. Tylko nie tankuj pod kurek na przyszły raz Smile I, co prawda FSA client nie do końca jest wiarygodny, ale jeśli faktycznie przywaliłeś w ziemię prawie 1500ft/min, to zabiłeś pasażerów. I siebie pewnie też Very Happy


Mówisz masz, 95% Razz Pomerdało mi się i wyłączyłem światła dopiero po osiągnięciu 10000ft. I siła lądowania tym razem jeszcze większa, nie wiem, jak ja to robię...

EDIT: Apropos tego tankowania pod kurek. Nie wiem czemu, ale już drugi raz nieważne ile bym nie zalał, to i tak mimo wszystko dobijało mi wachy do maksymalnej możliwej wagi startowej. W obu przypadkach było to przed lotem WAW-KRK. O co chodzi?


Ostatnio zmieniony przez maciek.aleksandrowicz dnia Pią 22:44, 26 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:47, 26 Mar 2010    Temat postu:

A w jakiej kolejności włączasz FS'a i clienta? Najpierw musisz zatankować normalnie w FSie, i dopiero jak już stoisz zatankowany włączyć clienta. Zwracaj uwagę na te światła lądowania na przyszłość, ale TR pełny na 738 już masz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer



Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 22:51, 26 Mar 2010    Temat postu:

dominik.sipinski napisał:
A w jakiej kolejności włączasz FS'a i clienta? Najpierw musisz zatankować normalnie w FSie, i dopiero jak już stoisz zatankowany włączyć clienta. Zwracaj uwagę na te światła lądowania na przyszłość, ale TR pełny na 738 już masz.


No właśnie zależy. Jeśli robiłem lot WAW-KRK, to tankowałem najpierw w cliencie, później w FS'ie, a jeżeli KRK-WAW, to na odwrót, bo na tej trasie client pokazywał mi jeszcze 'wrong airport' i zalać mogłem dopiero po włączeniu FSa (jak już stałem na płycie).
Ale ok, teraz już będę wiedział. I o światłach będę starał się nie zapominać Wink

Dzięki wielkie! Smile

EDIT: Czyli teraz mogę sobie wybrać dla siebie któregoś wolnego B738?


Ostatnio zmieniony przez maciek.aleksandrowicz dnia Pią 22:51, 26 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Sob 0:45, 27 Mar 2010    Temat postu:

Ja robię tak: włączam FS z pełnym bakiem, dostaję zgodę na lot i kołowanie, włączm clienta i wpisuję docelową ilość paliwa. Zawsze działa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:20, 27 Mar 2010    Temat postu:

Ale to dość mało "as real as it gets", jak tankujesz dopiero po clearance Smile Tak czy inaczej, clienta włączaj dopiero jak już stoisz na płycie, to powinno pozwolić na uniknięciu problemów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer



Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 10:37, 27 Mar 2010    Temat postu:

Zrobiłem tak, jak mówi Dominik. Podziałało Smile
Powtórzę jeszcze pytanko odnośnie tej maszyny. Dostanę taką, która będzie przypisana konkretnie mnie? Bo póki co 'kradnę' SP-OSE Koledze, gdyż jako jedyna stacjonuje w WAW Razz


Ostatnio zmieniony przez maciek.aleksandrowicz dnia Sob 10:37, 27 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:41, 27 Mar 2010    Temat postu:

Spojrzę dziś wieczorem na listę 738 i coś wymyślimy, mieliśmy nadmiar, ale teraz może trzeba będzie dokupić. Wieczorem sprawdzę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek.aleksandrowicz
Drugi Oficer



Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 11:12, 27 Mar 2010    Temat postu:

dominik.sipinski napisał:
Spojrzę dziś wieczorem na listę 738 i coś wymyślimy, mieliśmy nadmiar, ale teraz może trzeba będzie dokupić. Wieczorem sprawdzę.


Jeśli jest jednak niedobór B738, to możesz mi dać TR na coś innego Wink Jakiś AT72, DHC8, czy może E170.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Sob 11:52, 27 Mar 2010    Temat postu:

Tu nie chodzi o 'As real as it gets'', bo jak włączę clienta przed uzyskaniem clearance, to kasuje mi się plan lotu i mogę lecieć tylko VFR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:39, 27 Mar 2010    Temat postu:

O, dziwne, ja nigdy takiego problemu nie miałem. Jak widać u każdego działa trochę inaczej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.onesky.fora.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin