  | 
				www.onesky.fora.pl Forum wirtualnych linii lotniczych One Sky Alliance (FSAirlines.net)   
				 | 
			 
		 
		 
 
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  Sebastian Chełstowski 
		  
		      Młodszy Kapitan 
		      
  
		      Dołączył: 23 Cze 2009 
		      Posty: 147 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrołęka
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Czw 11:07, 13 Sie 2009    Temat postu: Problem z prędkościomierzem | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Prędkościomierz pokazywany jest również po wciśnięciu shift + 3 razy "z".
 
Zawsze jak latam wg tego z shiftu, to wskazuje mi jakąś prędkość, a na tym w samolocie, w kokpicie, jest wyższa ;| Wg którego mam latać, żeby FS mi nie naliczył, że za szybko jest?
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   | 
        |  
         |  
    
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  maciek.kow 
		  
		      Młodszy Kapitan 
		      
  
		      Dołączył: 08 Kwi 2009 
		      Posty: 110 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPWA
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Czw 11:40, 13 Sie 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Jeśli chodzi o kołowanie po lotnisku korzystaj zawsze ze wskazania Ground Speed (GS), w powietrzu lataj wg prędkości przyrządowej (IAS) czyli tej, którą masz przy sztucznym horyzoncie  
 
 
Czyli generalnie masz tak:
 
 
IAS - prędkość wg przyrządów
 
TAS - prawdziwa prędkość samolotu (na którą składa się IAS oraz wysokość - stąd te różnice, o których wspominałeś, bo im wyżej tym większa rozbieżność)
 
GS - czyli TAS + prędkość i zwrot wiatru co daje Ci realną prędkość względem Ziemi.
 
 
Kary za nadmierną prędkość poniżej FL100 są naliczane na podstawie IAS. Kary za naziemny overspeed na podstawie GS.
 
 
Jeśli się gdzieś kopsnąłem to mnie poprawcie  
				    
  Ostatnio zmieniony przez maciek.kow dnia Czw 11:41, 13 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  rafal.walisko 
		  
		      Pierwszy Oficer 
		      
  
		      Dołączył: 16 Lip 2009 
		      Posty: 50 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/5 
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Czw 12:53, 13 Sie 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    nie pomyliłeś się  
 
 
Sebastian , jeśli latasz na jakimś lepszym modelu z FMC to w zakładce VNAV ustaw limity prędkościowe , ja w 767 ustawiam 225/10000 przy wznoszeniu i zniżaniu bo samolot i tak zawsze wyjdzie jakieś 5kts poza limit . Ale nie martwisz się zbytnio prędkością bo on ustawimy lot pionowy zawsze tak , byś wyszedł na swoje z prędkością
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  Sebastian Chełstowski 
		  
		      Młodszy Kapitan 
		      
  
		      Dołączył: 23 Cze 2009 
		      Posty: 147 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrołęka
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Pią 13:51, 14 Sie 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Dzięki za info, bo myślałem, że to u mnie coś nie gra i latałem wg tej "shiftowej" prędkości   Na FMC nie znam się, niestety ;/ IAS mi nie działa w żadnym samolocie prawie, nie wiem czemu, więc ciągle prędkość muszę kontrolować ;/ IAS działa mi tylko w CRJ200 i E45 od POSKY (tylko w tych pamiętam, a nie wiem, jak jest z CRJ700 i 900). Dzięki jeszcze raz za info.
 
Czyli tak:
 
Prędkość "shiftowa" to prędkość, jak na ziemi, a IAS to normalna prędkość samolot, która jest w kokpicie?
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  maciek.kow 
		  
		      Młodszy Kapitan 
		      
  
		      Dołączył: 08 Kwi 2009 
		      Posty: 110 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: EPWA
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Pią 18:07, 14 Sie 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Co prawda, nigdy z tych wskazań jak to nazwałeś 'shiftowych'  nie korzystałem, ale teraz sprawdziłem i tam jest prędkość IAS.
 
 
 
Natomiast co do prędkości, która się wyświetla przy sztucznym horyzoncie jest to kwestia ustawień realizmu - możesz sobie ustawić by wyświetlało IAS a możesz wybrać TAS.
				    
  Ostatnio zmieniony przez maciek.kow dnia Pią 18:08, 14 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  dominik.sipinski 
		  
		      Administrator 
		      
  
		      Dołączył: 07 Kwi 2009 
		      Posty: 549 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/5 
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Pią 20:31, 14 Sie 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				| 
				    
				    Poza tym z tego co mi wiadomo, to FS symuluje oblodzenie w taki sposób, że jeśli nie włączysz de-ice'a na przelotowej to po jakimś czasie ci na ekranach zniknie IAS (będzie 000).
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  Sebastian Chełstowski 
		  
		      Młodszy Kapitan 
		      
  
		      Dołączył: 23 Cze 2009 
		      Posty: 147 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrołęka
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Pią 20:55, 14 Sie 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				     	  | dominik.sipinski napisał: | 	 		  | Poza tym z tego co mi wiadomo, to FS symuluje oblodzenie w taki sposób, że jeśli nie włączysz de-ice'a na przelotowej to po jakimś czasie ci na ekranach zniknie IAS (będzie 000). | 	  
 
A z czymś takim się jeszcze nie spotkałem i szczerze mówiąc nigdy de-ice nie używałem do tej pory   A komuś z Was się tak zdarzyło (poza Dominikiem, bo skoro napisał, to jemu an pewno)  
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		 | 
	 
 
  
	 
	    
	   | 
	
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
  | 
   
 
 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo 
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
  
             
        
 
        
      |