Forum www.onesky.fora.pl Strona Główna www.onesky.fora.pl
Forum wirtualnych linii lotniczych One Sky Alliance (FSAirlines.net)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ciekawe zdarzenia podczas wirtualnych lotów
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.onesky.fora.pl Strona Główna -> Inne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Śro 20:32, 03 Cze 2009    Temat postu: Ciekawe zdarzenia podczas wirtualnych lotów

Temat mówi sam za siebie Smile

Ja miałem kompletnie porąbany lot do Katowic. Przede wszystkim przez całą drogę trzęsło. Ale lepsze jest to:
- Lecę sobie podejście ILS RWY 27
- Kontroler daje mi app clearance i naprowadza mnie na wiązkę (daje wektory)
- Lecę sobie 210kts ze schowanymi klapami na 2500ft
- Tak mnie baran wyprowadził, że najpierw złapałem g/s a dopiero potem localizer. Gorsze było to, że wypuścił mnie na (!) piątej mili przed lotniskiem, a ja musiałem zwolnić z 210kts do 125, wypuszczając przy tym klapy i koła w pięć mil Very Happy

Edit: A tak w ogóle to mi się jeszcze spieprzył yaw damper, jeszcze podczas taxi na ELLX :/


Ostatnio zmieniony przez Piotr Pomienski dnia Śro 20:34, 03 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek.kow
Młodszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 14:59, 04 Cze 2009    Temat postu:

Ja dosłownie przed chwilą leciałem z Erewania i nad Ukrainą na FL380 napotkałem deszcz Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej.slysz
Młodszy Kapitan



Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 14:49, 05 Cze 2009    Temat postu:

Laughing





Ostatnio zmieniony przez maciej.slysz dnia Pią 14:57, 05 Cze 2009, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Wto 14:23, 07 Lip 2009    Temat postu:

Lecąc do Barcelony, na FL370, gdzieś nad morzem, ATC mi mówi:

"Traffic is 2 miles, one o'clock, at FL370, Airbus A321. Report them in sight."

I sobie nagle uświadomiłem, że jak się nie podciągnę to ten arbuz się we mnie wrąbie Very Happy

Wyłączam szybko A/P, drążek do siebie, i przepustnica do przodu. Za góra sekundę mijamy się - podczas mijania między nami było może jakieś 20m w pionie, ale w poziomie to idealnie równo Smile Jakbym nie podciągnął to by moje 738 spotkał los A343 Slyszersa Wink


Ostatnio zmieniony przez Piotr Pomienski dnia Wto 14:24, 07 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 18:52, 07 Lip 2009    Temat postu:

Dawno temu przy locie z Nowego Jorku do Gdańska w nocy napotkałem zorzę polarną (?) Smile Przynajmniej coś w tym stylu, bo nie wiem czy fs 2004 symuluje takie zjawisko Smile Albo jakiś błąd był fsa i dlatego Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Wto 18:59, 07 Lip 2009    Temat postu:

Na zorzę natrafiłem też, podczas lotu EGLL-KJFK Concordem na FL600 Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Śro 16:28, 08 Lip 2009    Temat postu:

Przy podejściu na ELLX przyczepił się do mnie jakiś antek Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBK

PostWysłany: Śro 21:19, 08 Lip 2009    Temat postu:

Mnie wczoraj lecąc do Atlanty dotknęło dziwne zjawisko. Latam sobie z aktualizowaną pogodą więc to pewnie przez to, ale lecąc na FL350 420kts i wiatrem w prawe skrzydło ( nie pamiętam siły ) samolot raptownie skręcił się ku lewego skrzydła tak jakbym ruszał statecznikiem pionowym, jednak autopilot szybko skorygował. Później dorwały mnie turbulencje przez 100nm.
Teraz czekam żeby doświadczyć wiatrów pionowych. Przeżyłem chwile grozy , tak by to ujęła Polska prasa Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej.wodke
Drugi Oficer



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 21:35, 08 Lip 2009    Temat postu:

Ostatnio po starcie z Heathrow podwozie odmówiło schowania się Wink
Trudno trzeba było odwołać lot w FSA, wylądować i lecieć ponownie.
Pewnie znany dziennik opublikował notatkę na temat tego wydarzenia:
Cytat:
Pasażerowie samolotu linii One Sky Alkiance, który miał wylądować na Okęciu przeżyli chwile grozy. Boeing 737 krążył nad Londynem i zrzucał paliwo, bo nie mógł schować podwozia.

Na szczęście wszystko zakończyło się dobrze, samolot z 160 osobami na pokładzie wylądował z powodzeniem koło 8.00. Wszyscy pasażerowie są bezpieczni.

Wcześniej samolot zrzucił kilka ton paliwa i przeleciał nad samą płytą lotniska, aby sprawdzić stan podwozia. Zgodnie z procedurami, w sytuacji kiedy sygnalizowane są takie problemy, samolot musi przelecieć nad lotniskiem, by odpowiednie służby mogły sprawdzić czy podwozie jest zablokowane.

Na Heathrow czuwały wozy straży pożarnej, pogotowia ratunkowego, wdrożono specjalne procedury, których wykorzystanie mogło okazać się konieczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBK

PostWysłany: Śro 21:40, 08 Lip 2009    Temat postu:

O taką notkę mi chodziło Macieju Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:41, 08 Lip 2009    Temat postu:

Maciej, świetne Smile

A ja za to dzisiaj dzięki korzystaniu z pogody aktualizowanej przez SquawkBox na VATSIM po raz pierwszy doświadczyłem wind shear, i to jeszcze lecąc ATRem. Nie chciało mi się odchodzić na drugi krąg, więc przyp***** w ziemię -700 ft/min Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Śro 21:51, 08 Lip 2009    Temat postu:

Świetne Macieju, wyślij to na Alert24, uwierzą Very HappyVery Happy

Ja z kolei zaliczyłem dzisiaj bardzo ładne lądowanie z 35 stopniowym crosswindem o sile 12 kts Smile A zwykle przy croswindzie niezbyt składnie mi to wychodzi,
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł.kalinowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBK

PostWysłany: Śro 21:57, 08 Lip 2009    Temat postu:

Crosswind landing z punktu obserwatora wyglądają bosko, touch down na jedna goleń a następnie raptowne skręceniu ku osi pasa. Jednak gdy siedzisz za steram, nie wygląda to tak już cudnie, jednak obejrzenie powtórki z ujęcia innej kamery wymazuje chwile walki z wiatrem Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal.walisko
Pierwszy Oficer



Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 7:34, 13 Sie 2009    Temat postu:

leciałem sobie ładnie z Malediwów Sad oczywiście prędkość 8x
przy podejściu :/ zalogowało mi komputer , samolot lądował tylko według FMC , bez klap , podwozia , hamulców
no trudno jakoś to odrobie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz.Bryk
Drugi Oficer



Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: POZ

PostWysłany: Pią 8:32, 14 Sie 2009    Temat postu:

Ja często mam takie sytuacje jak słyszers w tym pierwszym screenie, tyle, że odległość między moim samolotem a tym przelatującym jest jeszcze mniejsza. Podejrzewam, że gdybym miał większa prędkość to zderzenie miałbym gwarantowane Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotr.skubala
Pierwszy Oficer



Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3KM od 09@EPKT

PostWysłany: Pon 22:04, 31 Sie 2009    Temat postu:

Ech dzisiaj miałem rotację pełną wrażeń.
Najpierw EPGD-EDDC: 6 razy mnie przekierowywało z jednego Berlin Center na drugi (jakim cudem są dwa Berlin Center to nie wiem, może pozostałość po RFN i DDR. Dostałem pozwolenie na lądowanie na pasie 04 i nagle z lewej przede mnie wleciał jakiś King Air i uzyskał clearance na 04, a mnie odesłano na drugi krąg. Pomijam już fakt, ze drugi krąg był tak duży, że przez jakieś 5 minut byłem pod Prague Center i na jednym kręgu spaliłem nieco poniżej 800 lbs. paliwa. Znów ustawiłem ILSa, który failił i odsyłał mnie na inny kurs, więc musiałem ręcznie ustawić się na linii pasa i 'wymusić' pierwszeństwo, bo na kolejnym kręgu (znowu jakiś GA się przede mnie wbił) by mi paliwa zabrakło już. Zbyt mocno przyziemiłem i:

Cytat:
Dziś pasażerowie lotu 1SK8213 przeżyli chwile grozy, gdy na lotnisku w Dreźnie jedna z goleni podwozia złamała się przy lądowaniu.
Na szczęście pilot zdołał opanować sytuację i nikomu nic się nie stało.

(BTW. Fajnie to w FSie wygląd: podchodzę, siadam, dotykam pasa i jedna goleń się zatrzymuje, a druga 'wpada' pod pas i samolot opiera się na skrzydle ;>)


Potem powrót (jak już mechanicy naprawili samolot ;>). Z roztargnienia zapomniałem, ze klient FSA podaje paliwo w kg, a w lotnictwie używa się lbs. I ... zatankowałem tyle co poprzednio, ale w kilogramach ;/
Po 6 kółkach nad Gdańskiem udało mi się posadzić maszynę, jednak z powodu zbyt dużej ilości paliwa zatankowanego lot przyniósł stratę 350000 v$.

Ech, może jutro się odkuję
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Nie 15:48, 13 Wrz 2009    Temat postu:

Takich turbulencji jak dzisiaj to ja jeszcze w FS-ie nie miałem. Już na zniżaniu, 10000ft i nagle 500stóp w dół i przechył na lewe skrzydło. A/P skontrował, ale potem tak trzęsło, że nie umiał utrzymać wysokości - falował pomiędzy 9750 i 10250 stóp oraz prędkości - mimo ustawionych 240 kts leciał pomiędzy 242 do (w porywach) 265 węzłów. Potem się zorientowałem, że burza jest Very Happy Tuż przed lądowaniem wpadłem w jakąś dziurę powietrzną, bo zacząłem dość szybko spadać (coś koło 1000fpm). Leciałem już ręcznie, więc szybko skontrowałem i nie przywaliłem w ziemię, choć było blisko.

PS. Pojawiła się nawet notka w internecie Very Happy
gazeta.pl napisał:
Pasażerowie lotu 1SK8803 do Paryża przeżyli dwukrotnie chwile grozy. Najpierw, podczas zniżania ich Embraer 190 (;P) wpadł w silne turbulencje. Jedna osoba doznała potłuczeń kiedy samolot gwałtownie przechylił się na lewy bok i zaczął szybko opadać, gdyż nie zastosowała się do kontrolki "zapiąć pasy". Następnie samolot gwałtownie opadł tuż nad ziemią, lecz pilot, który szybko zwiększył ciąg i podciągnął samolot zapobiegł katastrofie.


Ostatnio zmieniony przez Piotr Pomienski dnia Nie 15:51, 13 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sebastian Chełstowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Nie 20:26, 13 Wrz 2009    Temat postu:

Ja dziś po raz pierwszy (chyba) natrafiłem na zorzę polarną podczas lotu Kirkenes-Madryt. Ciągnęła się chyba przez cała Skandynawię, aż do momentu, kiedy wleciałem w przestrzeń powietrzną Holandii Smile
Screen:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:53, 13 Wrz 2009    Temat postu:

Z tego, co mi wiadomo, to w Holandii dość rzadko obserwuje się zorzę polarną Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sebastian Chełstowski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Nie 21:09, 13 Wrz 2009    Temat postu:

Właśnie w okolicach wlotu w przestrzeń powietrzną Holandii (gdzieś nad wodą chyba) znikła Smile
Btw. Widział ktoś kiedyś na żywo zorzę polarną? Very Happy Ja niestety nie Sad


Ostatnio zmieniony przez Sebastian Chełstowski dnia Nie 21:10, 13 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej.lipinski
Młodszy Kapitan



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:11, 18 Wrz 2009    Temat postu:

A mnie podczas nocnego lotu do Sofii usiłował zabić kontroler, który wyznaczył podejście przez góry. W ostatniej chwili przeskoczyłem nad szczytem i dostałem "w nagrodę" karę za przekroczenie prędkości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:17, 18 Wrz 2009    Temat postu:

Stały pomysł FS'a, na większości "górskich" lotnisk lepiej nie lecieć według zaleceń defaultowego ATC Smile Kiedyś w Innsbrucku podchodziłem do lądowania 4-5 razy, za każdym razem wlatując nad próg pasa na wysokości około 1000ft, alternatywą było "przyziemienie" na górze Smile Z kolei w Sarajewie ATC wysłał mnie do lądowania na kierunku, na którym w realu jest zakaz lądowań samolotów cat. C, D i E, bo jedyna możliwość podejścia to circle-to-land z wyjściem na prostą około 0,5 mili od progu Smile
Ogólnie polecam olewanie ATC przy podchodzeniu i lecenie według publikowanych procedur, ale na trudniejszych górach to jest konieczność.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Nie 17:25, 25 Paź 2009    Temat postu:

Dzisiaj zdarzyło mi się "małe" przeciągnięcie tuż przed przyziemieniem. Efekt - touchdown v/s: 1200fpm Very Happy Cud, że podwozie wytrzymało...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Pomienski
Starszy Kapitan



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Luxembourg

PostWysłany: Sob 17:52, 14 Lis 2009    Temat postu:

Ta nieszczęsna zorza polarna - zaczęła się (!) nad Szkocją i ciągnęła się aż do świtu (gdzieś nad Kanadą). Strasznie to denerwowało, bo przez 1.5h musiałem się gapić na migające niebo...

Jest jeszcze jedna rzecz, która mnie w FS dobija - zmiany wiatru. Ostatnio ściągnąłem sobie taki programik - FSMetar, który aktualizuje pogodę. Ale nic to nie dało. Zmiana kierunku wiatru w FS wygląda nadal tak:

a) Lecisz na FL380, z wiatrem w plecy i z prędkością M0.80 (A346 ma normalną przelotową 0.82, ale zostawiam sobie margines).
b) Akurat w tym modelu jest funkcja "Windshear Alert". Więc słychać trzykrotnie powtórzone "windshear" z głośników.
c) Nagle wiatr zaczyna wiać w twarz.
d) Samolot ma teraz prędkość M0.95, świeci się "Master Warning", słychać drący się alarm i na wyświetlaczu pojawia się napis "Overspeed".
e) Po 5 minutach wiatr wieje ci z powrotem w plecy, co prowadzi do "Stick Shakera".
f) Procedura powtarza się co 10 minut, przez cały lot, aż do rozpoczęcia zniżania.


Ostatnio zmieniony przez Piotr Pomienski dnia Sob 17:53, 14 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik.sipinski
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:28, 14 Lis 2009    Temat postu:

A masz zaznaczoną opcję "Download winds aloft" w weather settings? Mi pomogło, są bardziej stałe wiatry na przelotowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.onesky.fora.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin